روش های تشخیص نقره اصل

استفاده از یـــخ یکی از ســـاده ترین و بهــترین روش های تشخیــص نقره اصل از بدل می باشد. برای این منظور کافی است یک تکه یــخ داشته باشید. نقره یکی از فلزاتی است که خاصیت گرما رســانی بالاتری نسبت به فــلزات و آلــیاژهای معمول دارد. به همین دلیل است که از نقره به عنوان یک فلز صنعتی نیز استفاده های زیـــادی می شود. 

در انجام این روش باید یک تکه یخ را روی نقره قرار دهید. از آنجا که نـقره رسانای انرژی گــرمایی قـــدرتمندی می باشد، یـخ باید به سرعت آب شود. این به آن مــعنی است که سرعت آب شدن یخ در حالــت معمولی در دمای اتاق بسیار کمتر از زمانی است که آن را روی نقره قرار می دهید.

نقــــره مانند طـــــلا یـــکی از فــلزاتی است که خـــاصیت مغناطیسی نــدارد یا به عــــبارتی یک عـــنصر پارامغـــناطیس به حساب می آید. به این معنا که یک میـــدان مغناطیسی نمـی تواند اثری روی آن بگذارد. به همین دلــیل یکی از روش های تشخیص نقره اصل از بدل در منزل استفاده از یک آهنربــای قوی می باشد. با این کار شما نقره را در معرض یک میدان مغناطیسی قوی قرار می دهید. اگر جواهرات شما به آهنربا چسبیدند یا تحت تاثیر آن جــذب شدند، نقــــره نمی باشند زیرا نقره در مقابل آهـــنربا هیچ واکــنشی نشـــان نمی دهد.

DSC00209 copy 2
DSC00241 copy 2

برای تشخیص اصل بودن شــمش نقره یا سکه های نــــقره می توانید با فــلزی دیگر به آن ضربه بزنید. صدایی که از این ضربه تولید می شود باید یک صـــدای زیر و زنگ مانند باشد. اگر صـــداهایی بـــم و گرفته ایـجاد شود نــــقره شـــما اصل نـــمی باشد.

استفاده از اسید یکی از مطمئن ترین روش های تشــخیص نقره اصل از بدل در منزل می باشد. برای این منظور باید یک بســته تسـت اسید تهیه نمایید. سپس با قطره چکان یک قــطره اسید را در محلی از نقره که می خواهید آن را تست کنید بچـکانید. این امر باعث تغییر رنگ آن قسمت از نقره می شود. اگر رنگ آن سبز کمرنگ مایل به سفید شود ، نقره با عیار خوب است . اگر رنگ آن سبز کــامل باشد یا بجـوشد عیار آن پاییـــن است و اگــر کلا بی رنگ مـــثل آب باشد نـــــقره نیست.

سبد خرید
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.